ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Ένας από τους βασικούς σκοπούς της ΕΠΙ είναι η διοργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων για τη θεωρία και τη μεθοδολογία της προφορικής ιστορίας, ώστε να διαδοθούν οι διεθνείς προδιαγραφές σχετικά με τη μεθοδολογία της συνέντευξης, τον τεχνικό εξοπλισμό, την αρχειοθέτηση και τα δεοντολογικά ζητήματα.

Τα σεμινάρια είναι διάρκειας 16-18 ωρών, έχουν σκοπό τη δημιουργία τοπικής ομάδας προφορικής ιστορίας (ΟΠΙ), και γίνονται συνήθως σε συνεργασία με οργανώσεις εκπαιδευτικών, τοπικά μουσεία, αρχεία, βιβλιοθήκες ή τοπικές συλλογικότητες. Τα σεμινάρια περιλαμβάνουν διαλέξεις και βιωματικά εργαστήρια, είναι δωρεάν και ενθαρρύνουν την αυτοοργάνωση και τη συνεργατικότητα ανάμεσα στα μέλη της νέας συλλογικότητας που θα προκύψει. Εκτός από τα σεμινάρια εισαγωγής στην προφορική ιστορία, η ΕΠΙ έχει επίσης οργανώσει ειδικά θεματικά σεμινάρια, όπως για την αρχειοθέτηση προφορικών μαρτυριών (Αθήνα, 2017) και για τη διδασκαλία της δεκαετίας του 1940 (Βόλος 2017).

24/5-7/6/2021 Webinar
Σεμινάριο Προφορικής Ιστορίας για δασκάλους

Φορείς: Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου

2021
12/12/20 - 16/1/21 Webinar
Ομάδα Προφορικής Ιστορίας για την Μαύρη Σταφίδα

Φορείς: Πριμαρόλια ΑΜΚΕ, ΕΑΠ

2020
21-23/2/20 Αλεξανδρούπολη
Εισαγωγή στην Προφορική Ιστορία

Ιστορικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης

2019
12-14/4/19 Λαμία
Εισαγωγή στην Προφορική Ιστορία

Μουσείο Εθνικής Αντίστασης Δήμου Λαμιέων

14-17/3/19 Βόλος
Εισαγωγή στην Προφορική Ιστορία

Ομάδα Προφορικής Ιστορίας Βόλου

2018
23/2/18 - 4/5/18 Νέα Ιωνία Βόλου
Εισαγωγή στην προφορική ιστορία

Σύλλογος Μικρασιατών «Ίωνες»

23-24/3/18 Φλώρινα
Η προφορική ιστορία ως μέθοδος έρευνας
9-10/3/18 Αγρίνιο
Σεμινάριο Προφορικής Ιστορίας

Σύνδεσμος Φιλολόγων Αιτ/νίας

2017 2016
2-3/7/16 Βόλος
Εισαγωγή στην προφορική ιστορία. H τεχνική της συνέντευξης

Γ.Α.Κ. Μαγνησίας

2015
31/10/15 -1/11/15 Θεσσαλονίκη
Εισαγωγή στην προφορική ιστορία

Ιστορικό Αρχείο Προσφυγικού Ελληνισμού

2014
5-6/7/14 Αλεξανδρούπολη
Εισαγωγή στην προφορική ιστορία

Εθνολογικό Μουσείο Θράκης.

Διδάσκουσες τη Ρίκη Βαν Μπούσχοτεν και την Ποθητή Χαντζαρούλα.

 

7/10/14 - 2/12/14 Βόλος
Εισαγωγή στην προφορική ιστορία

Εργαστήριο Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Τμήμα Ι.Α.ΚΑ του Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Σε συνεργασία με τα ΓΑΚ Μαγνησίας.

2013
2-3/2/13 Αθήνα ΑΣΚΙ
Εισαγωγή στην προφορική ιστορία

Διήμερο σεμινάριο που διοργανώθηκε από την ΕΠΙ.

2-31/3/13 Βόλος
Σχεδιάζοντας το Μουσείο της Πόλης του Βόλου

Σεμινάριο επιμόρφωσης εθελοντών και ερευνητών στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος «Σχεδιάζοντας το Μουσείο της Πόλης του Βόλου» που διοργανώθηκε το Μάρτιο 2013 από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας σε συνεργασία με την ΕΠΙ.

2012
28/5/212 Βόλος
Oral History Seminar

Δημοτικό Κέντρο Ιστορίας Βόλου

Ολοήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο εθελοντών στην αγγλική γλώσσα, με διδάσκοντες τον Rob Perks, διευθυντή του Αρχείου Προφορικών Μαρτυριών της Βρεταννικής Βιβλιοθήκης, τον Toby Butler από το Πανεπιστήμιο του Ανατολικού Λονδίνου και τη Ρίκη Βαν Μπούσχοτεν.

2011 2009
25/9/09-13/12/09 Χανιά
Επιμορφωτικό σεμινάριο προφορικής ιστορίας

Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων & ΑΠΘ

Επιμορφωτικό σεμινάριο 20 εθελοντών που οργανώθηκε από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων, με τη συνεργασία του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με στόχο την ίδρυση ενός Μουσείου Προφορικής Ιστορίας.

Στη διάρκεια του σεμιναρίου οι εκπαιδευόμενοι πραγματοποίησαν πιλοτική συνέντευξη, η οποία αξιολογήθηκε στη συνέχεια σε ομάδες εργασίας και στο τέλος του προγράμματος, ο κάθε εκπαιδευόμενος πραγματοποίησε και άλλες δύο συνεντεύξεις.

Το σεμινάριο, διαρκείας 40 ωρών, πραγματοποιήθηκε από το Σεπτέμβριο ως το Δεκέμβριο 2009, με διδάσκοντες τα μέλη της επιστημονικής επιτροπής Μαρία Ρεπούση, Τασούλα Βερβενιώτη, Ρίκη Βαν Μπούσχοτεν, Γιώργο Τσιώλη και Παύλο Πανταζή.

  • ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Το καλοκαίρι του 2019 η ΕΠΙ οργάνωσε το πρώτο της θερινό σχολείο στο Τσεπέλοβο Ζαγορίου σε συνεργασία με το Τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και τον Δήμο Ζαγορίου.

Στο πλούσιο πρόγραμμα 9 ημερών, οι εκπαιδευόμενοι είχαν την ευκαιρία να εμβαθύνουν σε καίρια θεωρητικά και μεθοδολογικά ζητήματα της προφορικής ιστορίας και της βιογραφικής μεθόδου, να συζητήσουν και να εξασκηθούν επί τόπου στη διεξαγωγή και επεξεργασία συνεντεύξεων.